Conform unui comunicat de presă remis, miercuri, agenției de presă MEDIAFAX, Cotnari își motivează intenția de a cumpăra marca prin faptul că nu dorește ca aceasta să își piardă din valoare ca urmare a disputei dintre Clubului Sportiv al Armatei Steaua și gruparea din Liga I deținută de Gigi Becali.
„Luând la cunoștință din presă despre vânzarea mărcii Steaua și fiind interesată de cele mai importante simboluri cu valoare națională, compania Cotnari își manifestă interesul de a achiziționa această marcă. Compania Cotnari nu dorește ca acest simbol național să-și piardă din valoare în urma acestei dispute. De aceea, aflată în plină campanie de comunicare «Cotnari – Unic Românesc», compania a decis preluarea mărcii Steaua”, se menționează în comunicatul citat.
Producătorul de vinuri susține că sigla va fi amplasată în Sala Ștefan cel Mare a companiei, alături de alte simboluri naționale, „fiind destinată să perpetueze amintirea singurei echipe din România care a câștigat Cupa Campionilor Europeni”.
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a anulat, la 3 decembrie 2014, printr-o decizie irevocabilă, marca Steaua București înregistrată de gruparea de fotbal deținută de Gigi Becali, în procesul intentat acestuia de Clubul Sportiv al Armatei.
Clubul de fotbal din Liga I a fost acționat în instanță în 2011 de Clubul Sportiv al Armatei Steaua București, care a cerut anularea mărcii înregistrate de gruparea din Liga I. Tribunalul București a respins această cerere, în 17 aprilie 2012, decizie menținută de Curtea de Apel București, în 20 decembrie 2013, însă ICCJ a dat dreptate clubului sportiv.
De la decizia ICCJ, cele două părți au avut mai multe întâlniri pentru a discuta despre condițiile de utilizare a mărcii Steaua, fără a ajunge la un acord concret.
Conducerea MApN a solicitat FC Steaua zece la sută din totalul veniturilor pentru a-i permite să folosească marca, însă reprezentanții grupării patronate de Gigi Becali au refuzat.